عمل به حديث غدير و ثقلين بهترين راه برای وحدت بين مسلمانان است - آیت الله میلانی



پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

عمل به حديث غدير و ثقلين بهترين راه برای وحدت بين مسلمانان است - آیت الله میلانی

عمل به حديث غدير و ثقلين بهترين راه برای وحدت بين مسلمانان است - آیت الله میلانی

حضرت آیت الله سید علی میلانی دام ظله با بيان اينكه عمل به احاديث غدير و ثقلين بهترين راه برای وحدت بين مسلمانان است، گفت :

اين دو حديث از پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) صادر شده است و هيچ‌كس نمی‌تواند در سند تبيين ولايت آن خدشه وارد كند.
شعبه خراسان رضوی، آيت‌الله سيدعلی ميلانی، استاد عالی حوزه علميه قم شب گذشته، 15 آبان در پنجمين اجلاس سالانه غدير كه در هتل الغدير مشهد برگزار شد، اظهار كرد: حاكميت ولايت اميرالمؤمنين(علیه السلام) بر اساس سند معتبر غديرخم و آيات قرآن كريم اثبات شده است.
وی به تثبيت ولايت اميرالمومنين(علیه السلام) بر اساس آيات و روايات پرداخت و تصريح كرد: آيات «إِنَّمَا وَلِیُّكُمُ اللهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ یُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» و «إِنَّما یُريدُ الله لِیُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً» حاكميت ولايت امير المومنين(علیه السلام) را اثبات می‌كند.
وی با اشاره به حديث غدير خاطرنشان كرد: حديث غدير و حديث ثقلين با توجه به آنچه كه در كتب و سندهای معتبر آمده است تكليف مسلمانان را برای حاكميت و اداره امور دينی توسط اميرالمومنين(علیه السلام) مشخص می‌كند.
آيت‌الله ميلانی به مظلوميت غدير و شخصيت امام اول شيعيان پرداخت و افزود :

مظلوميت غدير و امام علی(علیه السلام) اين است كه كاری بر خلاف رضای خدا انجام بگيرد و قرن‌ها بگذرد و بر اين امر باطل كه نه تنها دليلی بر آن وجود ندارد بلكه همه ادله بر خلاف آن اصرار شود.
اين استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه حديث غدير و ثقلين بهترين راه برای وحدت بين مسلمانان است، گفت: اين دو حديث از پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) صادر شده است و هيچ‌كس نمی‌تواند در سند ولايت آن خدشه وارد كند.
وی ادامه داد: اگر به دنبال وحدت بين مسلمانان و به فكر تقريب بين مذاهب اسلامی هستيم بايد به آنچه كه خدا و رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به آن تأكيد كرده‌اند، برگشته و آن را سر لوحه خود قرار دهيم.
وی با اشاره به تحقيق محققان در جريان صحابه رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) ابراز كرد: در جريان سقيفه، صحابه رسول‌الله(صلی الله علیه و آله) به چند دسته تقسيم می‌شدند كه در يک دسته كسانی بودند كه در خانه‌های خود بودند و در هيج محافلی حضور نداشتند و دسته ديگر كسانی كه رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) را همراهی می‌كردند.
آيت‌الله ميلانی با بيان اينكه خلافت بايد از طريق خداوند و رسول او باشد، عنوان كرد :

با وجود اينكه قرآن كريم و آيات و روايات معتبر شيعه و سنی بر حاكميت ولايت اميرالمؤمنين(علیه السلام) گواهی می‌دهد اما عده‌اي بر خلاف اين جريان تلاش می‌كنند.
وی خاطرنشان كرد: آنان بايد بدانند كه آيا حرف علمی متقنی در توجيه آنچه كه واقع شده است وجود دارد و يا بر آنچه كه دنبال می‌كنند آيه‌ای از قرآن كريم و يا حديث معتبر دارند يا خير.
اين استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر اجرای احكام الهی و دستور نبی مكرم اسلام(صلی الله علیه و آله) اظهار كرد: به همه افراد و در همه ابعاد واجب است كه مطيع حكم رسول خدا(صلی الله علیه و آله) باشند و خواسته ايشان را بدون هيچ چون و چرايی عمل كنند.
وی يادآور شد: پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) قبل از اينكه جانشينی اميرالمومنين(علیه السلام) را اعلام كند، از عموم حاضران در خصوص «من كنت مولا فهذا علی مولا» اقرار گرفتند و همه حاضران نيز بر اين ابلاغ پيامبر(صلی الله علیه و آله) پاسخ مثبت دادند.


منبع : خبرگزاری ايكنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: امامت، ،
:: برچسب‌ها: آیت الله میلانی, حدیث ثقلین, وحدت, حدیث غدیر,
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 15 تير 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.